Serwis mObywatel informuje, że „aplikacja od najnowszej aktualizacji (oznaczonej numerem 4.46) przestaje wspierać urządzenia z systemem Android starszym niż 8.

Co to oznacza?

Dla zdecydowanej większości użytkowników zupełnie nic. Zmianę zauważą tylko osoby, które korzystają ze starych wersji systemu Android 7.
Jeśli jesteś jedną z tych osób, zaktualizuj system operacyjny swojego telefonu. To sprawi, że nie tylko będziesz nadal korzystać z aplikacji mObywatel, ale też zwiększysz poziom zabezpieczeń swojego urządzenia.” (cyt. z: rynekzdrowia.pl )

A jakie znaczenie może mieć ta zmiana dla naszego Petenta?

Podczas wizyty u nas, możemy poprosić o potwierdzenie tożsamości dla załatwienia sprawy, z którą Petent do nas trafia. Oczywiście jest to możliwe poprzez 'pokazanie’ nam 'dowodu osobistego w tradycyjnej formie’, ale również 'mDowodu’ w aplikacji mObywatel. To jednak okaże się niemożliwe, gdy na smartfonie Petenta jest niezaktualizowana aplikacja.

Autor publikacji:
dr Marlena Płonka – Pełnomocnik ds. Zarządzania Systemem Informatycznym